3 lucruri de care ai nevoie ca să te apuci de jogging

Vrei să te apuci de sport și îți dorești să începi cu activități mai ușoare? Ia în calcul joggingul! Acesta poate fi practicat la orice vârstă, în funcție de gradul de complexitate dorit și pe orice teren, fără să fie nevoie de un program special la sala de fitness.

Cu toate că joggingul nu este un sport greu, trebuie să fii suficient de motivat pentru alergare și ai nevoie de timp pentru ca să te ocupi de această activitate. Află care sunt lucrurile de care ai nevoie atunci când te apuci de jogging, din rândurile de mai jos!

Echipament adecvat

Din fericire, nu ai nevoie de un echipament special pentru alergare, dacă ești începător. Cu toate acestea, este indicat să îmbraci un tricou simplu din poliester, care se usucă mai repede atunci când transpiri, în comparație cu unul din bumbac.

Același principiu este valabil și pentru șosete. Cele din bumbac se usucă foarte greu, în comparație cu poliesterul și pot duce la apariția bătăturilor extrem de dureroase. În ceea ce privește pantalonii, poartă perechea sport în care te simți confortabil, fie că vorbim despre pantaloni de trening sau colanți. Culorile stridente au un rol important – acestea se folosesc din motive de siguranță, astfel încât să sporești vizibilitatea dacă alergi pe timpul nopții.

La fel de importantă este și încălțămintea pentru alergare. Nu se recomandă să alergi în papuci, încălțăminte de stradă sau teniși. Optează pentru pantofi sport Adidas pentru bărbați, special concepuți pentru alergare, extrem de performanți pentru acest tip de activitate.

Una dintre regulile de bază? Îmbracă-te puțin mai gros, ca și cum ar fi mai cald. În acest fel, te vei încălzi după doar câteva minute de alergat. Poți să iei pe tine o jachetă sau un hanorac, pe care poți să le legi în talie atunci când ți se face cald.

Timp liber

Ca orice sport, joggingul necesită timp. Astfel, încearcă să nu-ți găsești scuze ca să nu alergi și rezervă-ți cel puțin 30 de minute pe zi pentru această activitate. Nu te îngrijora dacă la început nu vei alerga foarte mult. Fă pauze ori de câte ori simți nevoia! Important este să nu renunți și să înlocuiești statul pe internet măcar o dată pe săptămână, cu alergatul.

Totodată, trebuie să știi că nu există locul perfect ca să te apuci de jogging. Dacă îți dorești cu adevărat, poți să alergi oriunde: în parc sau pe străduțele din cartierul tău.

Motive intemeiate

Spre deosebire de alte activități fizice precum mersul la sală sau înotul, unde trebuie să plătești un abonament, pentru alergare ai nevoie doar de voință. De aceea, trebuie să fii suficient de motivat ca să faci jogging. Ține cont de faptul că alergatul îți aduce numeroase beneficii:

  • Te ajută să slăbești mai ușor
  • Te menține în formă, indiferent de vârstă
  • Te face mai fericit și mai puțin stresat, datorită eliberării de endorfine și dopamină din timpul sesiunilor de alergare
  • Îți oferă mai multă energie pe parcursul zilei

Astfel, fie că vrei să scapi de câteva kilograme în plus sau doar să te menții în formă, alergatul îți aduce numeroase beneficii.

Joggingul te ajută să ai o siluetă zveltă, scade riscul apariției unor boli de inimă și diminuează efectele depresiei. Găsește-ți timp să faci mișcare în mod regulat și nu vei regreta!

Spread the love